- listwy na drzwiach ( przydają się na ciasnych parkingach - w wyposażeniu od wersji Ambiente w Mint można dokupić ),
Wyprzedaże rocznika 2009 - który model wybrać ?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
W dwa i pół roku zrobiłem około 50 tys ale może być i więcej w przyszłości.
Myślę, że Ambiente to max, aż taki Eleganc-ik nie jestem
Po mojej Asterce to pewnie każda Octawia będzie bardziej dynmiczna.
A ile spali gazu taki 1,6 (w gazie) albo w przyszłości 1,4(plus instalacja pewnie z 3 tys.) ?
Bo te benzynowce z oferty to też O2 FL tylko dużo tańsze niż TDI z 15 tysięcy zł ?
Dzięki, że jesteście i pomagacie - już się dużo nauczyłem ale piszcie dalej
. jak pójdę do salonu to już mi tyle głupot nie nagadają i mniej kitu wcisną
Komentarz
-
-
diesel jest troche drozszy (jakies 5-6tys)...a jezeli do benzyniaka zechcesz wrzucic gaz to w ASO skoda tez bedziesz musiał dopłacic 3-4tys...wniosek- cena sie rownowazy...ja bym wzial diesla..w perspektwie przyszlosci ropa zawsze bedzie oscylowala na podobnej cenie,a gaz bedzie drozal ..z tego co mi wiadomo to cena gazu ma wzrosnac o 20%..a do tego trzeba doliczyc koszt utrzymania instalacji gazowej(przeglady,wymiana filtrow) + koszt benzyny ...wersja Ambiente jest bardzo przyzwoitym wyposazeniem, mozesz jeszcze 'dolozyc' cos co bedzie ci potrzebne np podgrzewanie foteli przednich itp...ale to juz musisz sam wybrac co bedzie Ci przydatne w dalszym uzytkowaniu..Zamieszczone przez golibrodaAle nie wiem jaki silnik TDI 1.9 taki chwalony czy benzyna z gazem bo musi być oszczędnie.
warto tez wspomniec o pozniejszym serwisowaniu (spory koszt),a takze o tym ze najwiecej na wartosci traca nowe autasprzedam do OI :
szyby cala lewa strona
nadkole nowe LP
kontakt PW
Komentarz
-
-
No to bierz 1.9 TDi albo 2.0 TDIZamieszczone przez golibrodaW dwa i pół roku zrobiłem około 50 tys ale może być i więcej w przyszłości.
No i git, masz już jasnośćZamieszczone przez golibrodaMyślę, że Ambiente to max, aż taki Eleganc-ik nie jestem
Bierz ambiente dokup ewentualnie Climatronic, radio, ksenony i będziesz zadowolony
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
golibroda, ja mam O1 1,6 MPi z gazem Landi Renzo montowanym w salonie(Kraków) i jak dla mnie to super autko.Z tego co wiem to O2 po lifcie ma ten sam silnik i gaz.
Ten silnik(1,6 102 KM) to ponoć motor długowieczny i praktycznie bezusterkowy.
Masz spalanie rzędu 8-9 litrów LPG na 100 km(miasto 9-9,5). Autko ma aktualnie , nie wiem czy tylko,czy aż- przejechane 17 tys km i jeszcze nikt przy gazie ani ogólnie przy aucie nie grzebał.Tylko przegląd z regulacją po 15 tys zrobili.A co do wyposażenia to brałbym właśnie takie jakie proponuje aniam111, .
Ja osobiście nie preferuję odgłosu bociana, stąd Pb + LPG :wink:
Jeśli chcesz coś mocniejszego to wybierz np 1,8 na turbo. Tam mocy pod maską jest aż nadto 8)
Komentarz
-
-
No to @paulob zamieszałeś mi
Nie jeździłem nigdy dieslem to i nie znam tego klekotu - może jednak ten 1,6 w benzynie i gazie .... kurcze .. musze do salonu i przejechać się 
@big - climatronic to automatyczna klima ?, to w takim razie co dają w standardzie (jaka klimę) ?
Ale mam braki ... to przez samochód z tamtego wieku ...ale mnie omineło
Komentarz
-
-
Tak. Jest to automatyczna, dwustrefowa (odzialna temp. mozesz ustawić dla kierowcy , oddzialna dla pasażera) klimatyzacja.Zamieszczone przez golibroda@big - climatronic to automatyczna klima ?,
Półautomatyczną. tzn. masz zwykłe manualne pokretła. Na pokrętle regulującym temperaturę masz podziałkę ze stopniami. Możesz ustawić sobie np. 18 stopni i klima powinna utrzymywac ci w przybliżeniu te temp. ale rozkład powietrza oraz siłę nadmuchu musisz regulować sam-ręcznie. W Climatronicu wszystko to robi za ciebie komp.Zamieszczone przez golibrodato w takim razie co dają w standardzie (jaka klimę) ?Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Spalanie 1.6 u mnie jest okolo 8-8.5l lpg plus okolo litra benzyny. Jesli bedzieszZamieszczone przez golibrodaPo mojej Asterce to pewnie każda Octawia będzie bardziej dynmiczna.
A ile spali gazu taki 1,6 (w gazie) albo w przyszłości 1,4(plus instalacja pewnie z 3 tys.) ?
Bo te benzynowce z oferty to też O2 FL tylko dużo tańsze niż TDI z 15 tysięcy zł ?
jezdzil wiecej w miescie musisz liczyc sie z 10l lpg.
Jesli priorytetem nie sa osiagi tylko trwalosc to zdecydowanie polecam 1.6.
O2 w salonach jest TYLKO FL przedliftowej wersji juz nie produkuja.
O1 na stronie Skody nazywa sie Octavia Tour i jest wyraznie tansza niz O2
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Półautoamtyczną. Podstawowe pytanie: czy osiągi mają dla Ciebie znaczenie ? Jeżeli tak to 1.6 odpada. Wtedy albo TDI + wirus, albo TSI. Jeżeli samochód służy tylko do powolnego, wygodnego przemieszczania się z punktu A do B to może być 1.6.Zamieszczone przez golibroda@big - climatronic to automatyczna klima ?, to w takim razie co dają w standardzie (jaka klimę) ?
Komentarz
-
Ja też kiedyś nie mogłem się przekonać do deselków. Zawsze kojarzyły mi się z traktorami. Aż kiedyś w firmie kupili służbówkę - VW Golf variant 1.9 TDI 110 KM. po pierwszej przejażdżce się zakochałem. Rwie do przodu jak szalony. A że trochę poklekotuje...Zamieszczone przez golibrodaNo to @paulob zamieszałeś mi
Nie jeździłem nigdy dieslempozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
DIESEL POWER!!!
A tak na poważnie kupiłbym diesla
. Nowe są już na Comman Rail więc silniki mają piekną charakterystykę pracy, są milutkie w porównaniu do pompowtrysków.
Silniki 1.9 to sprawdzone jednostki. Większość mechaników wie jak się do nich zabrać, a to w wyborze auta na lata też jest ważne.
Powiem szczerze, że jak człowiek raz się przesiądzie na turbo jednostki to chyba nie będzie chciał z nich zrezygnować. Super kultura pracy, niezwykła elastyczność, szybkie bezpieczne i wyprzedzanie, a w przypadku 1.9 105 KM i w sposobie jakim eksploatujesz auto spalanie na poziomie 5-5,5 litra nie powinno stanowić dla laika (kontakt z dieslem i turbo) problemu już na samym początku. Zawsze można podnieść moc chipem, a w 1.6 z gazem nic się nie da zrobić.
Dla większej frajdy z zjazdy można wybrać 2.0 140 KM, który przy spokojnej jeździe nie pali dużo, a na światłach zawsze wieśniaków w starych bmw można pokarać
Jeśli benzyna to 1.4 tsi 122KM. Moment obrotowy świetnie radzi sobie z autkiem a samochod jest żwawszy niż 1.6. Pojeździć trochę i na pewno jak wspominali koledzy opcja z gazem sie pojawi.
Co do wyposażenia. Komputer, klima automatyczna, elektryczne szyby, lusterka, czujniki z tyłu, radio cd to chyba niezbędne minimum. Podgrzewane fotele nie kosztują dużo, a poprawiaja w zimie komfort podróżowania o 300 %
zastanowiłbym sie nad montażem seryjnego zestawu pod telefon komórkowy.
Komentarz
-
-
Czyli wersja tour to O1 z gazem.
Osiągi ? tzn. moc, przyśpieszenie ? - raczej oszczędność niż wariactwo - wygoda i ekonomika !
Jak miałem kiedyś malucha i wsiadłem do poldka
to był skok jakościowy. Potem przesiadłem się do mojej salonowej asterki to był kolejny skok.
Teraz, tak sądzę jak przesiądę się do dowolnej octavii to znów dostanę szoku po moim 60 KM silniku
Potrzebuję wybrać kompromis cenowo - ekonomiczno - osiągowy.
Czasami przydaje się kilka koni pod maską i dynamika choćby przy wyprzedzaniu.
Asterka tez szła ale trzeba było trójkę wrzucać i paliwo się lało.
Pozostaje więc:
1.9 TDI + chip po gwarancji (co daje ? moc ?)
1.6 benzyna+LPG
1.4 TSI na razie bez gazu
Może pora "na starość" poszaleć
P.S.
Ja do diesla nie jestem uprzedzony .. nie jeździłem nigdy...nie sewisowałem... znam tylko klekot ze skrzyżowań z sąsiedniego pasa
@octaviaRS - wersja bez gazu by mnie zjadła ... przypominam 140 km dziennie za własna kasę
ale 1.4 tsi też kuszący 
A tak na marginesie gdzie masz tego CB zamontowanego. U mnie też musi być
Komentarz
-
-
golibroda, ja również nie jestem zwolennikiem diesli. Słuchaj najlepszym rozwiązaniem bedize po prostu podjechac do najbliższego dealera Skody i .... przejechać się u niego O II z dieslem, a potem z benzyną pod maską. Będziesz miał porównanie i wybierzesz to co ci najbarziej pasujeZamieszczone przez golibrodaJa do diesla nie jestem uprzedzony .. nie jeździłem nigdy...nie sewisowałem... znam tylko klekot ze skrzyżowań z sąsiedniego pasa
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
@big - święte słowa - test to podstawa
może sie od razu wyklarować albo i nie.
Może terażniejsze diesle to nie takie klekoty jak dawniej
@shok co to dwumas ... pamiętaj jestem żółtodziób
Te ceny z cennika to jeśli dobrze rozumiem są bez gazu (tylko wersja O1 tour) ale od tych cen należy odliczyć rabat na czerwono ? Dla silnika 1,6 minus 7 tys. ? O to chodzi ?
Komentarz
-
-
mała przykładowa lekturaZamieszczone przez golibrodachip po gwarancji (co daje ? moc ?)
w szukajce jest tego duzo :wink: ...
nie w kazdym pada...zalezy od auta...i nowe potrafi sie popsucZamieszczone przez shokBo po 100tys. w tdi pada dwumassprzedam do OI :
szyby cala lewa strona
nadkole nowe LP
kontakt PW
Komentarz
-
-
Może i tak. Tylko listwy można zdjęć i wymienić. A w poprzednim aucie w miejscu gdzie nie było listew miałam nie tylko zdarty lakier ale i wgniecenia na karoserii. Ale to kwestia gustu. Ja wole mieć listwy.Zamieszczone przez voltarAle lakierowane listwy to chyba sie tak srednio przydaja na tych parkingach ? Wszak tak samo je mozna obedrzec z lakieru jak i blache - tyle ze potem nie rdzewieje ale wyglada chyba tak srednio.- listwy na drzwiach ( przydają się na ciasnych parkingach - w wyposażeniu od wersji Ambiente w Mint można dokupić ),AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

Komentarz
-
-
No w sumie racja. Chyba już tylko O2FL jest. Jakoś tak zmyliła mnie wersja O1Tour.Zamieszczone przez Big[ Dodano: Nie 06 Gru, 09 21:24 ]
Po lifcie. Octavie z przed liftu juz chyba nigdzie nie dostaniesz, chyba że ktos by miał jeszcze samochód z .... 2008 r.Zamieszczone przez golibrodaNadal nie wiem czy te wyprzedaże w skodzie to są O2 przed czy po FL ?
koleżanka troche namieszała
AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

Komentarz
-
-
to 1.6 deselek. Fakt kultura pracy i nieduża pojemność, same zalety. Ale dla naszych ASO przez jakiś czas to będzie duże wyzwanie.Zamieszczone przez OctaviaRS TDiNowe są już na Comman Rail więc silniki mają piekną charakterystykę pracy, są milutkie w porównaniu do pompowtrysków.
i to jest największy + tego silnika - mechanicy dobrze je znają. A i spalanie jak piszą inni - niewielkie.Zamieszczone przez OctaviaRS TDiSilniki 1.9 to sprawdzone jednostki. Większość mechaników wie jak się do nich zabrać, a to w wyborze auta na lata też jest ważne.
oj ... dobrze wiem o czym piszeszZamieszczone przez golibrodaJak miałem kiedyś malucha i wsiadłem do poldka
to był skok jakościowy
chyba takZamieszczone przez golibrodaPozostaje więc:
1.9 TDI + chip po gwarancji (co daje ? moc ?)
1.6 benzyna+LPG
1.4 TSI na razie bez gazu
- 1.9 TDI + chip po gwarancji - lub bez chipa jak do normalnej jazdy - silnik bardzo oszczędny
- 1.6 benzyna+LPG - też oszczędnie, ale jak dla mnie gaz to gaz - zawsze jest to dodatek i możliwe są różne problemy ( w deselku sam deselek to podstawowa konstrukcja)
1.4 TSI na razie bez gazu - silnik też obiecujący, jednak z tego porównania najmniej oszczędny, a gaz tak jak piszą - pewnie będzie tylko kiedy?
to gnaj do pierwszego lepszego salonu - i jazda próbna. Porównaj benzynę i desla.Zamieszczone przez golibrodaJa do diesla nie jestem uprzedzony .. nie jeździłem nigdy...nie sewisowałem... znam tylko klekot ze skrzyżowań z sąsiedniego pasa
no to było tak na samym początku, a nie, że rodzina, że na lata, że oszczędnie...Zamieszczone przez golibrodaMoże pora "na starość" poszaleć
Jak szaleństwo tak na lekko to 1.8 TSI, jak na maxa to RS
pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
A spoty są gdzie i kiedy ?
@ruwando - wiesz takim panom jak ja to podobaja się osiemnastki
i tutaj koszty nie graja roli 
upsss .... żartowałem ... nie to forum
Mam gaz w asterce, żadnych kłopotów, a był dokładany bo bym pracował na paliwo. Może to zasługa mojego motoru 1,4 8v podobno ekonomiczny długowieczny i niezawodny. Dopiero po około 100k zaczął kuleć
Komentarz
-
Komentarz